Dim Sum Dinsdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van de Jeugd Lithoijen- Teeffelen - WaarBenJij.nu Dim Sum Dinsdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van de Jeugd Lithoijen- Teeffelen - WaarBenJij.nu

Dim Sum Dinsdag

Door: Tjap en Tjoy

Blijf op de hoogte en volg de Jeugd

18 Juli 2017 | Nederland, Eindhoven

De eerste nacht hebben we overleefd. Laten we het erop houden dat alle kinderen laat sliepen. Anekdote (om 1:30u ’s nachts): Een leidster vraagt aan een kind op de slaapzaal: wat ben jij nu nog aan het doen? Spelen. Oke.

Na het ontbijt vol keuzestress (want alle boterhammen zien er zo lekker uit…) ging iedereen aan de eerste keer corvee deze week. We zijn benieuwd of de kinderen aan het einde van de week nog net zo enthousiast corveeën als vandaag, want tjee, die meiden kunnen er wat van! Anekdote: Wat is nou eigenlijk het thema?

Rond het middaguur zijn we op reis gegaan naar Azië, China in het bijzonder. De meiden kwamen niet vlekkeloos door de douane. Fake paspoorten en zakjes met wit poeder waren eerder regel dan uitzondering. Er zijn dus wat meiden overgeleverd aan de politie, die toevallig langskwam om wat met hun honden te trainen. Met de meiden die over waren zijn we China gaan verkennen. Eerst de Chinese muur over, toen een lesje Mandarijns, een meet and greet met Tjap en Tjoy en een hoop geknutsel: een chinees hoedje, een draak en een Chinese vlag. Inmiddels zijn de meiden alweer uitgecheckt en zitten ze te wachten op het vliegveld naar hun volgende bestemming: Afrika. Heel gaaf! Hopelijk spotten we de big five! Anekdote: Huh? Zijn we nu in China? We gingen toch naar Azië?

Over een paar minuutjes gaan we eten. Op het vliegveld zijn ze van alle markten thuis. Vandaag eten we Italiaans. Pasta Bolognese it is! Hopelijk hebben we ook Italiaans ijs op het menu. Met dit weer kijken we daar al de hele dag naar uit, ;).

Nou, we stoppen ermee, de kok roept. Onze pasta di mamma wordt opgediend. Ciao!

• 18 Juli 2017 - 21:13

Marieke:

Klinkt goed allemaal!! 01.30 uur en alle kinderen slapen is toch wel erg luxe voor nacht 1 haha
    Geniet van een topweek en groetjes aan alle leiding!

Xx Marieke

• 19 Juli 2017 - 00:04

Moniek:

Op reis naar Afrika. Ben benieuwd wat voor dieren jullie daar gaan tegenkomen! Met het eten zit het wel goed lees ik, lekker! We kijken uit naar jullie nieuwe avonturen en natuurlijk de foto's. Geniet van jullie wereldreis!!! (En zie de douane te omzelen